Psát umí všichni. Nebo si to alespoň myslí. Věřte, že vytvořit poutavé, efektivní a čtivé PR články není vůbec jednoduché. Potřebujete na to trochu talentu, znalost jazyka, slovní zásobu a znalost pár pravidel, která je dobrá následovat. Podívejme se na největší a nejčastější chyby, kterých se dopouštějí i jedinci, kteří si za své dílo nechávají platit. A dejte si pozor, abyste nepatřili mezi ně.
Na call to action zapomeňte
Všude se dozvíte, že máte do textu vkládat výzvu k akci. Vždy prý máte uživatelům přesně říct, co mají dělat. To si můžete dovolit v případě, že již klikli na odkaz a mají o daný produkt alespoň nějaký zájem. Pokoušet se o to samé v PR textu je ale pošetilé. Spíš tím jedince odradíte, než abyste ho přilákali. Lidé, kteří si obsah čtou, zatím nejsou o koupi přesvědčeni, anebo ani produkt či službu neznají. Vaším úkolem je produkt představit. Call to action je tak brzy jen vyděsí a odradí.
S množstvím produktů to nepřehánějte
Tato rada se týká především článků typu „výhody a nevýhody“. Je lákavé tam dát více než jednu věc, kterou daná firma vyrábí, ale nedělejte to. Text bude příliš matoucí a lidé nemají po celém dnu v práci náladu luštit vaši hru se slovy. Soustřeďte se na porovnání různých skupin jednoho produktu, místo dvou a více. Bude se vám to lépe psát a pro čtenáře vše bude mnohem srozumitelnější.
Využijte fotky jako lákadlo
Lidé milují krásné fotografie. Většina čtenářů díky nim zvládne dojít až na konec článku, když je tím dobře provedete. Dávejte si ale pozor, aby jejich množství nepřesáhlo únosnou mez a neutlačili obsah až příliš. Stejně tak si musíte dávat pozor na jejich kvalitu a relevantnost.
S tím je spojeno také zpomalení načítání stránek. Nikdo nechce čekat, až se web načte. Podle průzkumů máte jen pár vteřin na to, aby se daný obsah načetl a dalších pár vteřin na to, abyste zaujali. Pokud to nedokážete, můžete ztratit až polovinu potenciálních čtenářů a klientů.